رشد ١٧ درصدی تولید شرکت صنایع سیمان شهرکرد

به گزارش روابط عمومی صنایع سیمان شهرکرد، مهندس رهنما  در نشست خبری مدیران اقتصادی چهارمحال بختیاری گفت:صنایع سیمان شهرکرد از سال ١٣٧٩ مجوز تاسیس دریافت کرد و در سال ١٣٨٧ به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت سیمان شهرکرد ادامه داد: در راستای افزایش کیفیت محصول و رضایتمندی مشتریان آزمایشگاه بتن در کارخانه تاسیس شده همچنین این شرکت دارای نیروگاه خورشیدی باظرفیت ۱.۵ مگاوات است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت این کارخانه تولید روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن محصول کلینکر است که برای این حجم تولید روزانه پنج هزار و ۵۰۰ تن مواد اولیه لازم است.

رهنما با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی کارخانه، بیان کرد: ۸۰ درصد مواد اولیه سنگ، آهک، خاک و آلوویم است که از جوار کارخانه از معدن استخراج می‌شود و کیفیتی برند و صادراتی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند، افزود: روزانه یک‌هزار و ۱۱۰ ماشین ۱۰ تنی از کارخانه حرکت می‌کند و محصول کارخانه را انتقال می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سیمان شهرکرد تصریح کرد: برای تولید هر تن سیمان، ۱۰۰ کیلوات برق، ۱۰۰ مترمکعب گاز در تابستان و یا ۱۰۰ لیتر مازوت در زمستان و ۱۵۰ لیتر آب نیاز است که در سال جاری قیمت همه این موارد افزایش داشت با این وجود تلاش کردیم در راستای مهار تورم جلوی افزایش قیمت سیمان را بگیریم.

وی با اشاره به رشد ۱۷ درصدی تولید این کارخانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته،گفت: سال گذشته یک میلیون و ۱۴۰ هزار تن کلینکر تولید ٤١۲ تن آن صادر شد. 

نظرات بسته شده است.